Showing posts with label blackseed. Show all posts
Showing posts with label blackseed. Show all posts

Tuesday, September 8, 2015

Khasiat Amalkan Makanan Sunnah (al-barakah)

Assalamualaikum,

Ecah nak review sikit satu blog ni yang jual produk makanan sunnah. Harga memang berpatutan habis. Dekat pasaran pun susah nak dapat harga tu. Boleh lah cuba. Website yang Ecah maksudkan ialah Penawar Bagi Segala Penyakit

Antara produk yang dijual :

 https://rahsiamakanansunnah.wordpress.com/kapsul-minyak-habbatussauda-arabia-pure/


Ada dalam bentuk kapsul, ada dalam bentuk cecair. Kalau sesiapa yang nak Habbatussauda sahaja pun ada. Kapsul 2 in 1 di mana gabungan habbatussauda dan minyak zaitun. Ada juga 3 in 1 sekaligus iaitu habbatussauda, minyak zaitun dan propolis. Korang tahu apa khasiat semua bahan ni?
Ok, boleh refer kat bawah ni :


  • Habbatussauda’ mempunyai khasiat untuk membantu dalam meningkatkan taraf kesihatan manusia seperti melancarkan peredaran darah dalam badan dan mengawal kolestrol.
  • Zaitun pula mempunyai khasiat untuk kecantikan secara dalaman dan juga luaran. Selain itu, ia juga mempunyai khasiat seperti mencegah penyakit jantung dan juga 
  • Propolis merupakan resin yang dikutip lebah, mengandungi antibiotik, bersifat antibakteria dan antioksidan. Mengatasi stres, sukar tidur, lemah badan dan cepat letih.
Berikut merupakan khasiat yang lebih terperinci. Dah katakan penawar bagi segala penyakit kecuali mati.


  •  Sesuai untuk MILK BOOSTER!!
  •  Menghancurkan batu karang
  •  Lenguh-lenguh dan lumpuh
  •  Gastric/ulser
  •  Lelah
  •  Radang buah pinggang
  •  Kencing manis
  •  Darah tinggi/ jantung
  •  Batuk. Selesema
  •  Kemandulan
  •  Sakit otot dan sendi
  •  Keguguran rambut
  •  Sukar tidur
  •  Kadar kolesterol
  •  Sembelit
  •  Gout
  •  Resdung
  •  Membuang angin
  •  Pening kepala/migrane
  •  Bisol dan ketumbuhan
  •  Batu hempedu
  •  Luka-luka di hati
  •  Paru-paru berair
  •  Gusi berdarah
  •  Senggugut
  •  Obesiti/kegemukan

Thursday, August 27, 2015

Al-Zahra Black Seed Cold Pressed Oil


AL-ZAHRA BLACK SEED COLD PRESSED OIL


Harga RM 30 /sebotol ( 60ml ) 
Belian 2 botol RM 55
( tidak termasuk caj penghantaran )

COD area Damansara/Kepong/Sg Buloh/TTDI

Berminat boleh /Pm FB / WhatsApp / SMS : 0102337247 

Botol ini mudah di bawa ke mana². Hanya titikkan dalam mulut atau boleh dicampur dengan air.

Boleh juga dibuat sebagai minyak urut
Juga boleh digunakan sebagai milk booster bagi ibu yang menyusukan anaknya. 

Khasiat yang lain boleh rujuk :

Khasiat Habbatus Sauda


Habbatus sawda (tulisan Jawi: الحبة السوداء), juga dikenali sebagai Jintan hitam. Nama saintifik: Nigella sativa ialah sejenis tumbuhan berbunga (magnoliphyta atau angiosperm) secara tahunan yang tumbuh secara asliya di bahagian selatan dan barat daya benua Asia. Ia mempunyai ketinggian berukuran 20–30 cm (7.9–11.8 in), manakala struktur daunnya yang halus, lurus (tetapi tidak berbentuk seperti jarum). Bunganya pula berstruktur halus, biasanya berwarna putih dan biru pucat dengan 5 hingga 10 kelopak. Buahnya pula bersaiz besar dalam bentuk kapsul yang mengandungi tiga hingga tujuh folikel berpadu, setiap satunya mengandungi beberapa butiran hitam yang digunakan sebagai rempah ratus dan bahan perubatan.
Bijirin Habbatus sawda juga diproses atau dikisar sehingga mengeluarkan minyaknya dan diminum untuk kesihatan atau perubatan tradisional lebih dikenali sebagai minyak habbatus sauda yang meluas digunakan untuk merawat kencing manis secara tradisional dan terdapat juga dimasukkan ke dalam kapsul.


Antara khasiatnya :

  • Mengubati penyakit DIABETES
  • Sangat efektif menurunkan kadar gula dalam darah
  • Mengawal keputihan ( bagi wanita )
  • Memperbaiki sistem antibodi
  • Meningkatkan stamina dan daya tahan tubuh
  • Memperbaiki hormon seksual. 
  • Meningkatkan kesuburan lelaki ( menambahkan jumlah penghasilan SPERMA yg banyak ).
  • Anti alergi dan anti bakteria
  • Anti radang
  • Anti tumor & kanser
  • Mengatasi tekanan darah tinggi
  • Mengubati tekanan darah rendah
  • Mengubati penyakit yg berkaitan paru-paru ( TB & sebagainya )
  • Menormalkan kadar kolestrol dalam darah
  • Mengatasi gangguan kulit
  • Menyembuhkan penyakit yg berkaitan dengan hati ( Hepatits , Perlemakan di hati akibat alkohol )
  • Juga boleh digunakan sebagai milk booster bagi ibu yang menyusukan anaknya. 
  • Boleh juga dibuat sebagai minyak urut


"Dari Abu Hurairah r.a, beliau pernah mendengar Rasulullah bersabda: Pada habbatus sauda terdapat ubat bagi segala jenis penyakit kecuali Al-sam yakni maut"
Hadis riwayat Bukhati (10:118-118) muslim (7:25 ibnu majah Ahmad (2:241)





AL-ZAHRA BLACK SEED COLD PRESSED OIL
Harga RM 30 /sebotol ( 60ml ) 

Belian 2 botol RM 55

( tidak termasuk caj penghantaran )

COD area Damansara/Kepong/Sg Buloh/TTDI

Berminat boleh /Pm FB / WhatsApp / SMS : 0195488373 (Aishah) / 0102337247 (Azhari)
Botol ini mudah di bawa ke mana². 
Hanya titikkan dalam mulut atau boleh dicampur dengan air.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails